Klientka ušetřila 65 000Kč s naší pomocí.

Realitní blog

Naše klientka
x
Realitní makléřka z jedné nejmenované realitní kanceláře

Smlouva o složení blokovacího depozita

NECHÁVEJTE SI ZKONTROLOVAT VEŠKERÉ SMLOUVY. UŠETŘÍTE SPOUSTY PENĚZ. SMLOUVA MÁ CHRÁNIT NEJEN PRODÁVAJÍCÍHO, REALITNÍHO MAKLÉŘE, ALE TAKÉ I VÁS.

Výčet CHYB na této smlouvě:

  1. Špatné IČO – Ano, makléřka se spletla v jednom čísle a má ve své vlastní smlouvě špatně napsané IČO, které shodou okolností existuje na někoho jiného a to s jiným oborem podnikání. Tohle je opravdu hodně zásadní problém při uzavírání smluv. To se nesmí nikdy stát
  2. V hlavičce smlouvy chybí e-mail, telefonní číslo a adresa pro doručení v případě výpovědi smlouvy. Na tuto skutečnost není ani klientka upozorněna. V případě porušení smlouvy ze strany makléřky, může zájemce podat výpověď a tak odstoupit od smlouvy.
  3. Ve smlouvě je napsáno, že klient je seznámen s technickým a právnickým stavem nemovitosti. Klientka po e-mailu nebyla informována, že než podepíše tuto smlouvu, tak se prověří technický stav nemovitosti. Dále nebyla informována, že jí bude poskytnut výpis z centrální evidence exekucí, výpis z insolvenčního rejstříku, kde získá informace o tom, že prodávající nemá právní nedostatky.
  4. Klientka zaplatí provizi v částce 65.000,- za prodávajícího. Ano, tohle je tam napsáno. Takže klientka si chce koupit byt a dle makléřky jí za to má zaplatit provizi. Pak si klientka zaplatí ještě k tomu 4% daň z nabytí nemovitosti, tak proč asi ne. V žádném případě. Provizi má platit vždy objednavatel služby, v tomhle případě prodávající.
  5. Ve smlouvě se píše, že zájemce uhradil zprostředkovateli depozitum ve výši 65.000Kč .Co tam, ale není napsané, že zájemce pošle peníze na účet číslo xxxxx. Takže si nejspíše paní makléřka nechává dávat depozitum v hotovosti. Vždy posílejte peníze z účtu na účet, nikdy jinak.
  6. Klientce nebylo napsáno, že paní makléřka předloží podepsanou exkluzivní smlouvu mezi ní a prodávajícím. Protože pokud není podepsaná exkluzivní smlouva, tak se musí vždy sepsat trojstranná rezervační smlouva a to mezi prodávajícím, zprostředkovatelem a kupujícím. V tomhle případě to mohlo dopadnout tak, že prodávající si prodá byt sám a tím klientka ve finále nebude mít nic.
  7. V neposlední řadě, když už si klientka měla zaplatit provizi 65.000Kč, tak ve smlouvě není napsáno, jaké služby makléřka poskytne pro kupujícího. Př. Veškeré právní služby jako je: příprava smluvní dokumentace, zajištění notářské úschovy (jestli jí vůbec využívá), vypracování a podání návrhu na vklad do katastru nemovitostí, zpracování přiznání k dani z nabytí nemovitých věcí, inspektor nemovitostí atd.

    Tohle je prosím jen výčet některých chyb. Nejsou zde uvedené všechny. Taky bych rád řekl, že nejsem expert na realitní právo, ale každý, kdo si to přečte, sám uzná, že to tak být nemá. Také podotýkám, že paní makléřka vystupuje pod jednou nejmenovanou realitní kanceláří. Takže pokud realitní kancelář nekontroluje své makléře, aby bylo vše v pořádku, tak je někde obrovská chyba.

Má otázka zní, chtěli byste jednat s takovou makléřkou? Kolik takových smluv si asi makléřka nechala podepsat? Kolik klientů si jí nechalo zkontrolovat ? Myslím, že nikdo, protože kdyby někdo ano, tak si paní makléřka upraví své nedostatky a to hlavně v chybně napsaném IČ osoby.